Mete Yarar’dan Türkiye’nin savunma sanayiine dair önemli açıklamalar
GÜNDEMGüvenlik uzmanı Mete Yarar, YouTube kanalında yayınladığı son videosunda, Türkiye’nin savunma sanayiindeki gelişmelere dair dikkat çekici açıklamalarda bulundu. “Gelin arkadaşlar, bomba haberlerim var!” diyerek sözlerine başlayan Yarar, Ankara’daki ziyaretinde TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii) tesislerinde gözlemlediği ilerlemeleri aktardı.
Güvenlik uzmanı Mete Yarar, YouTube kanalında yayınladığı son videosunda, Türkiye’nin savunma sanayiindeki gelişmelere dair dikkat çekici açıklamalarda bulundu. “Gelin arkadaşlar, bomba haberlerim var!” diyerek sözlerine başlayan Yarar, Ankara’daki ziyaretinde TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii) tesislerinde gözlemlediği ilerlemeleri aktardı.
Yarar, konuşmasını şu sözlerle vurguladı: “F-35 verirler mi, F-16 verirler mi tartışmasına girmeyeceğim. Bana ne el âlemin hattından? Ben kendi ülkemin hikâyesini anlatıyorum. Türkiye, kendi savaş uçağını, helikopterini ve üretim bantlarını kuruyor. Genç mühendislerimizin emeği, Türkiye’nin emperyalizme karşı direnç noktalarıdır. Onlara güvenin!”
Milli Muharip Uçak ve Seri Üretim Bandı
Yarar, Milli Muharip Uçak (MMU) projesi kapsamında TUSAŞ’ta gördüklerini “şok edici” olarak nitelendirdi. Üç yıl önceki ziyaretiyle kıyaslandığında, tesisin artık yalnızca prototip üretimiyle sınırlı olmadığını, aynı zamanda seri üretim bandı oluşturma çalışmalarının başladığını vurguladı. Yarar, “Türkiye, kendi savaş uçağını ve üretim bandını kendi kuruyor. Bu, F-16 üretiminden farklı; çünkü F-16’da bantlar yabancı üretici tarafından dikte edilmişti. MMU’da ise her şey yerli ve milli” dedi. TUSAŞ Genel Müdürü’nün 2027’de seri üretime geçileceği açıklamasının, bu altyapı çalışmalarıyla desteklendiğini ifade eden Yarar, üç prototipin aynı anda üretildiğini ve seri üretim mantığıyla çalışıldığını belirtti.
Gökbey Helikopteri ve Yerli Üretim
Yarar, Gökbey helikopterinin seri üretim bandını da gördüğünü ve tesisin artık T-70 helikopterlerinin üretiminden tamamen Gökbey’e geçtiğini söyledi. “Üç yıl önce kablolarla dolu, test aşamasında bir Gökbey vardı. Şimdi onlarca Gökbey seri üretim bandında, 85 adet üretilecek” diyerek, Türkiye’nin kendi helikopterini üretme konusundaki kararlılığını vurguladı.
Hürkuş ve Hürjet Üretiminde İlerleme
Hürkuş eğitim uçaklarının da seri üretim bandında onlarca adet üretildiğini belirten Yarar, Hürjet’in üretiminin de aynı şekilde ilerlediğini aktardı. TUSAŞ’ın artık lisanslı üretimden ziyade, Hürkuş, Hürjet, Gökbey ve MMU gibi tamamen yerli ve milli üretim bantlarına geçtiğini ifade etti. Yarar, “TUSAŞ, yerli ve milli bir sanayi tesisi haline geldi. Bu dönüşüm sadece üç yılda gerçekleşti” dedi.
Motor Sorunu ve Alternatif Çözümler
Türkiye’nin savunma sanayiindeki en büyük sorunlarından biri olan motor meselesine de değinen Yarar, insansız hava araçlarında (İHA) motor sorunu olmadığını, Anka-3 için 6.000 motorun hazır olduğunu ve bir yıl içinde teslim edileceğini belirtti. Gökbey helikopterinde motorla ilgili son testlerin tamamlanmak üzere olduğunu, Amerikan motorlarına bağımlılığın azaldığını ve alternatif motor seçeneklerinin mevcut olduğunu söyledi. Ancak Hürjet ve MMU için motor sorununun hâlâ “bıçak sırtında” olduğunu, fakat 35.000 librelik bir motor üzerinde çalışmaların hızla devam ettiğini ve 2028-2029 gibi üretime yetişebileceğini ifade etti.
Altay Tankı ve Gelecek Planları
Yarar, Altay tankıyla ilgili de “bomba haberler” olduğunu, ancak detayları bir sonraki yayına bıraktığını belirtti. Türkiye’nin savunma sanayiinde kendi yol haritasını çizdiğini ve dışa bağımlılığı azaltma yönünde ciddi adımlar attığını vurguladı.
“Türkiye’nin Hikâyesine Odaklanalım”
Yarar, TUSAŞ’taki bu gelişmelerin Türkiye’nin savunma sanayiinde geldiği noktayı gösterdiğini ve ülkenin kendi yolculuğuna odaklanması gerektiğini vurguladı.
Kaynak ve Programın Tamamını İzlemek İçin Lütfen Tıklayınız:
https://www.youtube.com/watch?v=WuH2b0OuWOg
İlginizi Çekebilir