Erdal Erzincan’ın mesajına Yalınca Köyü Cemevi’nden destek

Sanatçı Erdal Erzincan’ın sosyal medya paylaşımında “Alevilerin ibadet dili Türkçedir” mesajı, Erzincan Yalınca Köyü Cemevi tarafından desteklenen bir açıklamayla yankı buldu.Erzincan’ın, Aleviliğin “72 milleti içine alan kadim bir gelenek” olarak farklılıkları kucaklayan ve ortak bir mirası temsil eden yapısına vurgu yaptığı belirtildi.
Sanatçı Erdal Erzincan’ın sosyal medya paylaşımında “Alevilerin ibadet dili Türkçedir” mesajı, Erzincan Yalınca Köyü Cemevi tarafından desteklenen bir açıklamayla yankı buldu. Erzincan’ın, Aleviliğin “72 milleti içine alan kadim bir gelenek” olarak farklılıkları kucaklayan ve ortak bir mirası temsil eden yapısına vurgu yaptığı belirtildi. Cemevi, Erzincan’ın “Kürt Alevi” ya da “Türk Alevi” gibi ayrımlar yerine, Kürtçe, Türkçe veya Zazaca konuşan Alevilerin varlığını öne çıkaran söylemini takdirle karşıladı.
Zazaca ile bölgede hizmet verdiklerini belirten Yalınca Köyü Cemevi, “Birbirimizi anlamalı, birbirimizi dinlemeliyiz. Erdal Hoca, Alevi inancının değerli bir temsilcisidir. Farklı söylemlerle değerimizi yıpratmamalıyız” diyerek Erzincan’ın birleştirici duruşuna tam destek verdi. Cemevi, tüm Alevi toplumuyla sevgi ve saygı mesajını paylaştı.
Açıklamada şunlar paylaşıldı:
Alevilik, 72 milleti içine alan kadim bir gelenektir.
"Kürt Alevi" ya da "Türk Alevi" diye bir tabir yoktur;
Kürtçe konuşan Alevi, Türkçe konuşan Alevi veya Zazaca konuşan Alevi vardir. Aleviliğin lisani hal dilidir, ibadet dili ise Türkçedir. Gelenek bize bunu böyle aktariyor.
Cevaben ;
Ana Dilimizle Hizmet, Ortak Değerimizle Birlik
Aleviliği bir bütün halinde ele alırsak, Erdal Erzincan’ın mesajının temel vurgusu Aleviliğin etnik kimliklere indirgenemeyecek kadar kapsayıcı, çokkültürlü bir gelenek olduğudur. “72 milleti içine alan kadim bir gelenektir” ifadesi mecazî olarak farklılıkları kucaklama geleneğini, ortak bir mirası işaret eder. “Kürt Alevi” ya da “Türk Alevi” gibi ayrımlardan ziyade; konuştuğu dil Kürtçe, Türkçe veya Zazaca olan Aleviler olduğu; Aleviliğin öncelikle inanç ve ritüel bazlı bir aidiyet olduğu vurgulanıyor.
“Lisan-ı hâl” anlatımıyla Aleviliğin esasen davranış, tören, yaşam biçimi ve pratiklerle aktarıldığı, yani sözden ve etiketlerden çok hal diliyle yaşanan bir gelenek olduğu belirtiliyor. “İbadet dili ise Türkçedir. Gelenek bize bunu böyle aktarıyor.” sözü tarihsel bir tespiti yansıtır; Türkiye coğrafyasında birçok cem ve ritüelin Türkçe olarak aktarıldığı bilinmekle beraber, pratikte bölgesel ve dilsel farklılıkların (Kürtçe, Zazaca vb.) var olduğu da unutulmamalıdır.
Sonuç olarak Erzincan’ın söylemi birleştirici ve geleneksel aktarımı koruyucu bir yaklaşımdır: Aleviliği etnik etiketlerle parçalamak yerine ortak ritüel ve yaşama biçimini öne çıkarmak amaçlanır. Ancak bu yaklaşım, bireylerin dilsel ve etnik kimliklerini görmezden gelmemeli; farklı kesimlerde farklı algılanabileceği de dikkate alınmalıdır. En sağlıklı tutum, Aleviliğin ortak zeminini vurgulamakla birlikte herkesin diline ve kimliğine saygı göstermektir.
Bizler de Yalınca Köyü Cemevi olarak ana dilimiz Zazaca ile bölgemizde hizmet veriyoruz; ancak Erdal Hoca’nın bu söylemine de saygı duyuyoruz. Birbirimizi anlamalı, birbirimizi dinlemeliyiz. Erdal Hoca, Alevi inancının değerli bir temsilcisidir; farklı söylemlerle değerimizi yıpratmamak gerektiğini düşünüyoruz. Tüm canlara sevgi ve saygılarımızı sunarız.
Erzincan Yalınca Köyü Cemevi
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.