Prof. Dr. İbrahim Gül, AGED TV'de program konuğu oldu
Alevi Gençler Derneği (AGED) tarafından kurulan AGED TV, 2 Eylül 2025 tarihi itibarıyla yayın hayatına yeniden başladı. Kanalın ilk yayını, Prof. Dr. İbrahim Gül’ün konuk olduğu, Sezer Özçelik’in moderatörlüğünü üstlendiği programla gerçekleşti.
Alevi Gençler Derneği (AGED) tarafından kurulan AGED TV, 2 Eylül 2025 tarihi itibarıyla yayın hayatına yeniden start verdi. Kanalın ilk yayını, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. İbrahim Gül’ün konuk olduğu, Sezer Özçelik’in moderatörlüğünü üstlendiği programla gerçekleşti. Programda, günümüz gençliğinin en çok merak ettiği konular arasında yer alan eğitim, iş hayatı, diploma ve becerilerin önemi ile gençlerin gerçek dünyaya hazırlanma süreçleri masaya yatırıldı.“Günümüz iş hayatında diploma mı daha önemli, yoksa edinilen tecrübe ve beceriler mi?” konusu programın ana gündem maddesi oldu. (PROGRAMI YOUTUBE'DAN İZLEMEK İÇİN LÜTFEN BURAYA TIKLAYINIZ)
AGED TV’den Yeni Başlangıç
AGED TV’nin yeniden yayın hayatına başlaması, gençlere yönelik eğitici ve bilgilendirici içeriklerle dolu bir platformun geri dönüşü olarak değerlendiriliyor. İlk programda ele alınan konular, gençlerin karşılaştığı sorunlara ışık tutarken, Prof. Dr. İbrahim Gül’ün samimi ve rehber niteliğindeki yorumları dikkat çekti.
Diploma mı, Tecrübe mi?
Programın açılış sorusu, Sezer Özçelik’in “Günümüz iş hayatında diploma mı daha önemli, yoksa edinilen tecrübe ve beceriler mi?” sorusu oldu. Prof. Dr. İbrahim Gül, bu soruya gelişmiş ülkelerde diploma ve becerilerin birbirini tamamladığını, ancak Türkiye gibi kalkınmakta olan ülkelerde becerilerin daha ön planda olduğunu belirtti. Gül, “Diplomanın günümüzde önemi azaldı. Sahte diploma iddiaları bir yana, eğitim fakültesi mezunlarının diplomaları bile iş garantisi sağlamıyor. Öğretmenlik Meslek Kanunu ile getirilen yeni düzenlemeler, mezunların önünde ek prosedürler ve belirsizlikler yaratıyor. İş dünyasında, bir tamirciden ehliyet sormuyoruz; kaliteli ve uygun fiyatlı iş yapmasını bekliyoruz. Bu nedenle, eğer bir alanda gerçekten iyiseniz ve bunu sosyal medya gibi platformlarda gösterebiliyorsanız, beceriler diploma karşısında öne çıkıyor. Günümüzde insanların becerikli olması diplomadan çok daha önemli.” dedi.
Eğitim Sistemi Gençleri İş Dünyasına Hazırlıyor mu?
Sezer Özçelik’in bir diğer sorusu, eğitim sisteminin gençleri iş dünyasına yeterince hazırlayıp hazırlamadığı yönündeydi. Prof. Dr. Gül, bu soruya Türkiye’deki eğitim sistemi ile iş piyasası arasındaki uyumsuzluğa dikkat çekerek yanıt verdi. “Ekonominin ihtiyaç duyduğu insan gücünü eğitim sisteminin yetiştirmesi gerekir. Ancak Türkiye’de arz-talep dengesi bozulmuş durumda. Bazı alanlarda iş gücü fazlası var, bazılarında ise eleman bulunamıyor. Örneğin, eğitim fakültelerinde Fransızca öğretmenliği bölümü açık, ancak mezunlar atanamıyor. Geniş tanımlı işsizlik oranı gençlerde %29’lara ulaştı; bu, insan israfıdır. Gelişmiş ülkelerde birine diploma veriliyorsa, iş de sağlanır. Türkiye’de ise bu denge sağlanamıyor.” dedi. Gül, ekonomik ve politik sistemin bu sorunun temel nedeni olduğunu vurguladı.
Eğitim Sistemi mi, İş Dünyası mı Sorunlu?
Özçelik’in “Diploması olup iş bulamayan gençlerin sorunu eğitim sisteminde mi, yoksa iş dünyasının beklentilerinde mi?” sorusuna Prof. Dr. Gül, sorunun ekonomik ve politik sistemden kaynaklandığını ifade etti. “Eğitim sistemi, ekonomik ve politik sistemden bağımsız değil. Türkiye’de ekonomik kriz ile birlikte liyakat ikinci plana atıldı. Kamu sektörü istihdam yaratmada yetersiz kalırken, özel sektör az personelle çok iş yapma peşinde. Asgari ücretle çalışanlar, bazen bu ücretin bir kısmını patrona iade etmek zorunda kalıyor. Eğitim sisteminde de eksiklikler var, ancak asıl sorun ekonomik ve politik sistemde.” dedi.
Geleceğin Meslekleri ve Öne Çıkan Beceriler
Geleceğin meslekleri hakkında konuşan Gül, dijitalleşme ve teknolojiye yönelik mesleklerin öne çıktığını belirtti. “Yapay zeka, robotik kodlama, siber güvenlik, veri analistliği gibi alanlar geleceğin meslekleri olacak. Pandemi sonrası e-ticaret ve dijital pazarlama hızla büyüdü. Bu alanlarda başarılı olmak için çok okumak, araştırmak ve yüksek yetenek gerekiyor. Gençler fen ve matematik alanlarına yönelirse, iş bulma şansları artar.” tavsiyesinde bulundu.
Gençlere Tavsiyeler
Programın sonunda Sezer Özçelik, Prof. Dr. Gül’den gençlere yönelik önerilerini paylaşmasını istedi. Gül, gençlere ümitsizliğe kapılmamalarını, kendilerini geliştirmelerini ve çalışkan olmalarını öğütledi. “Türkiye’de okuma oranları düşük, ama en azından dijital medya okuryazarlığı geliştirin. Programlar izleyin, dinleyin, kendinizi geliştirin. Yurtdışında kalifiye elemanlara talep yüksek. Torpil aramak yerine, kendi becerilerinizi geliştirin. Herkes sevdiği işi yapmalı, zoraki meslek seçimi doğru değil.” dedi.
Gençlerin Motivasyon Kaybı ve Staj Sorunları
Sezer Özçelik, gençlerin staj imkanlarının bile sınırlı olduğunu, bu durumun iş hayatına atılma süreçlerini zorlaştırdığını ve motivasyon kaybına yol açtığını belirtti. Prof. Dr. Gül, bu görüşe katılarak, gençlerin motivasyon kaybının eğitim sistemindeki belirsizliklerden ve işsizlikten kaynaklandığını ifade etti. “Eskiden bir öğrenci mezun olur olmaz atanırdı, şimdi ise atanma garantisi yok. Bu, öğrencilerin derse ilgisini de azaltıyor.” dedi.
(PROGRAMI YOUTUBE'DAN İZLEMEK İÇİN LÜTFEN BURAYA TIKLAYINIZ)
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.