İstanbul
03 Haziran, 2025, Salı
  • DOLAR
    32.58
  • EURO
    34.81
  • ALTIN
    2412.9
  • BIST
    9645.02
  • BTC
    66248.09$

Pir Sultan Abdal çizimiyle ilgili iddialara sanatçıdan cevap


Pir Sultan Abdal çizimiyle ilgili iddialara sanatçıdan cevap
7 Ulu Ozan çizimiyle yalnızca Alevi-Bektaşi dünyasında değil, uluslararası ölçekte de tanınan sanatçı Ali Can Meydan, Pir Sultan Abdal çizimi üzerinden yürütülen tartışmalara sessiz kalmadı. Alevihaberler.com.tr sitesine açıklama yapan sanatçı, “erenlerin başındaki tacı farklı yorumlamaktan ziyade, onların ruhunu yanlış yorumlamanın ve temsil etmenin daha büyük saygısızlık” olduğunu belirtti.

Alevi-Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı tarafından düzenlenen, Pir Sultan Abdal’a adanmış bir müzikal etkinlik afişinde kullanılan çizim üzerinden Pir Sultan Abdal Kültür Dernekleri Genel Başkanı Cuma Erçe’nin ortaya attığı iddialarıyla başlatılan tartışmayı büyüten PİRHA adlı haber sitesine resmin sahibi sanatçı Ali Can Meydan’dan cevap geldi.

Alevihaberler.com.tr sitesi olarak kendisine ulaştığımız Meydan, hem eleştirilen mevcut çizimin hem de 2012 yılında yapılan ve bugün “kaynak” olarak gösterilen eski çizimin kendisine ait olduğunu belirtti.

“KIZIL BAŞLIK OZANIN AİDİYETİNİ GÖSTERİYOR”

Sanat dünyasında özellikle inanç temsilleri konusundaki titiz yaklaşımıyla tanınan Meydan, uzun külah ve kızıl başlığın, resimdeki ozanın ait olduğu ekolü açıkça gösterdiğini savundu ve şöyle dedi: “Bunun, iddia edildiği gibi bir kimlik dönüştürme ile ilgisi yoktur; bu, ancak ön yargılarla yapılan bir niyet okumadır.

“SANATÇININ YORUMLAMA HAKKI VAR”

Siyah ve kırmızı renklerin, Pir Sultan Abdal’ın deyişlerinde geçen ve giyilmesini tavsiye ettiği renkler olduğunu belirten Ali Can Meydan, sanatçının bu tür temsilleri yorumlama hakkının bulunduğunu vurgulayarak, “Pir Sultan Abdal’ın ne giydiğine dair elimizde kesin belgeler yok. Siyah ve kırmızı gibi renkler ozanın kendi deyişlerinde geçtiği için özellikle seçildi. Bu tür temsiller kaçınılmaz olarak tahmine ve sembollere dayanır” dedi.

“OZANIN RUHUNU YANLIŞ YORUMLAMAK ASIL SAYGISIZLIK”!

Sanatıyla Alevi inancının çok yönlü tarihsel mirasını dünyaya anlatan Ali Can Meydan, tartışmaların sanatın doğasına ve Alevi inancına zarar verdiğine dikkat çekerek, “erenlerin başındaki tacı farklı yorumlamaktan ziyade, onların ruhunu yanlış yorumlamanın ve temsil etmenin daha büyük saygısızlık” olduğuna dikkati çekti.

“ELEŞTİRİLER NİYET OKUMA”

Sanatçının en dikkat çeken sözlerinden biri ise, tartışmaların özünden sapmasıyla ilgiliydi:
Bağlamından koparılarak semboller üzerinden kimlik mücadelesine dönüşmekte; Aleviliğin güncel sorunlarını gölgede bırakmaktadır” diyen Meydan, eleştirilerin niyet okuma üzerinden şekillendiğini vurguladı.

SANATÇI MEYDAN’A DESTEK

Sanatçının açıklamaları, alevihaberler.com.tr genel yayın yönetmeni Ali Rıza Özkan tarafından da desteklendi. Özkan, kaleme aldığı yazıda, tartışmanın bilgisizlikle yürütüldüğünü vurgulayarak, Meydan’ın eserlerini savunmuştu.

Erçe’nin iddialarını “örgütlü cehalet” olarak tanımlayan alevihaberler.com.tr genel yayın yönetmeni Ali Rıza Özkan konuyla ilgili yazdığı makalesinde, iddia sahibinin ne rükû ve ne de el bağlama konusunda bilgisi olmadığını cem meydanından fotoğraflarla belgelerken, söz konusu resmin de, ünlü 7 Ulu Ozan resmini yapan Ali Can tarafından yapıldığını açıklamıştı.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDİM
  • 1
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Facebook Yorum

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

Başka haber bulunmuyor!